Karkasin joululomille jo vähän etukäteen. Unohdin sitten käydä kertomassa, mitä painolleni kuuluu. Mutta erittäin hyvinhän nuo läskit tuntuu jaksavan. Paino on taas uusissa huippulukemissa! Haluaisin vajota maan alle!

Paino on pompannut uusille kymmenluvuille, tai itseasiassa sataluvuille. Painan nyt sit virallisesti kolminumeroisen kilomäärän. Mä en osaa ilmaista tätä järkyttävää tunnetta, oksettaa, inhottaa, vihastuttaa, sisuttaa, vituttaa, kolottaa…

Liityin eilettäin takaisin Keventäjät- palveluun. Jostain päästä tämä homma täytyy aloittaa, ja kolmanneksi edellisellä kerralla pudotin keventäjissä  7kg. Jumankauta, nyt näitä erinäisiä laihkariyrityksiä on kertynyt siis jo puolenkymmentä. Yhteensä olen laihtunut siis n. 27 kiloa viimeisen 3 vuoden aikana, ja nyt olen kuitenkin taas uuden painoennätyksen rikkonut.

Joulu, joulu. Helppo kai se olis sanoa. No, joulun aikana ne neljä kiloa lihoin, jotka mut tonne uusille luvuille vei. Ei ole aiemmin käynyt niin, että olisin joulun aikana noin järkyttävästi lihonut. Mutta pyhät meni kylässä, sitten eri ystävien luona kyläillessä ja lipitellessä sidukkaa välipäivät, uusivuosi ja pari päivää vielä senkin jälkeen. Ja toissapäivänä vedin lontoonrae- suklaalevyn miehen kanssa, niin että mä söin 2/3 ja mies loput. Tekis mieli kiroilla.

Ei niin, että mulla tuntuis olevan vaikeuksia syömisen hallinnan kanssa. Mulla vaan ei ikinä ole ajatus tai järki mukana hommassa. Syön mitä sun sattuu, mikä hyvältä maistuu, ja mikä ehkä helpoiten on saatavissa. Ja herkuttelen, aika usein. Kysyin mieheltä, kun sanoin, että aion laihduttaa (TAAS!) että mikä mun suurin ongelma sen mielestä on. Ja se sanoi, että herkuttelu. Niin kai se on pakko uskoa. Sain idean sitten tuolta keventäjien keskustelupalstalta, että josko viettäisin ainakin lopputammikuun karkittomana. Jospa se hirmuinen sokeririippuvuuskierre sitten vaikka katkeaisi. Mutta ei kyse ole pelkästään sokerista, sipsit ja dippi ja kaikki muukin menee.

Mä olen  nyt kyllä niin uskomattoman häpeissäni tästä touhusta, että pakko mennä tekemään jotakin muuta, mikä vie ajatukset tästä pois.