Sontsis kotiutui juuri hikuhauskan viikonlopun vietosta. Mutta, huomenna puntarilla odottaa jälleen katastrofi, joten varoitan nyt kaikkia tästä jo etukäteen. Turvotus on melkoinen.

Söin viikonloppuna jättiläismäisen lihapiirakan, puoli megapussia sipsiä, suklaapatukan, kourallisen salmiakkia, 10 annosta alkoholia, hampurilaiskastiketta, valkoista leipää ja pakastepitsasta puolet, sekä mehujään. Että huhhuijaa… Melkoinen laihdutukseton viikonloppu, mentiin heti sitten ääripäästä toiseen. Eikä tuossa siis olleet kaikki minun syömiseni, vain se epäterveellinen osa siitä. Kaikki tämä johtui siitä, että olin ystäväni luona kylässä, en kehdannut tuoda omia eväitä, enkä varsinkaan kieltäytyä syömästä tarjottuja ruokia. Alkoholiin tosin kyllä uppouduin aivan omaehtoisesti. Mutta en minä sitäkään aikonut lopullisesti hylätä, aika pitkään tässä olen jo ilman ollutkin. Ja nuo alkoholiannokset kyllä jakautui kahdelle päivälle, joten mitään kunnon tukkihumalaa ei siis tullut otettua.

En osaa vielä sanoa, onko minulla morkkis vai ei. Tajuan aivan selvästi, että joskus elämässä on tällaisia hetkiä (minulla tosin kyllä aika usein näyttää olevan), ja se ei vaikuta siihen minun normaaliin elämäntapaani. Ainoastaan tolkutonta sipsin munteerausta vähän harmittelen. Mutta ei sillekään enää mitään voi.

Hauskaa oli, ja tänään palaan taas kuriin ja Herran nuhteeseen. Tai siis, pääsen takaisin omaan ruokavaliooni. Vatsa on ollut lujilla, ja se protestoi koko ajan. Kammottava närästyskin, jota en edes muista milloin minulla viimeksi on ollut, teki paluun. Eli olen ihan onnellinen, että viikonloppu on ohi, vaikka kovasti kivaa olikin. Osa ruuista, kuten lihapiirakka ja pakastepitsa ei maistunut enää kauhean hyvälle, jotenkin on jo tottunut muihin makuihin.

Kunhan huomisesta punnituksesta selvitään (jännittää!!), niin olen valmiina taas uuden terveellisen viikon haasteisiin!