Voi nolouden huippu. Ajaltekaa, olen ollut kaksi vuotta hiljaa.

Olen rouhinut elämän pohjakiviä niin perusteellisesti, ettei kai tässä oikein voi olla kuitenkaan pahoillaan. Iloinen olen, että olen ylipäätään hengissä.

Olen lihonut  kaksikymmentä kiloa. Painoin pahimmillaan noin 107 kiloa, aika tarkalleen siis parikymmentä kiloa olen keräillyt tältä tieltä painoa takaisin. Nyt paino on jo tippunut 103 kiloon, eli tämä homma on tästä lähtenyt uudelleen käyntiin.

Vajosin ja vajosimme kyllä todella nopeasti ja tähän blogiinkin tuli niin täydellinen stoppi, kuten huomata saattaa. Olen joutunut syömään lääkkeitä ja syönyt ja juonut murheitani menemään. Laihdutukset eivät tosiaan enää siinä vaiheessa pysyneet päälimmäisenä huolena.

Tosin, olen tuntenut oloni pitkään huonoksi tässä kropassa. Sekin vielä omalta osaltaan näyttää pahentavan tilannetta. Voin kyllä silti sanoa, että laihtuminen ja elämäntapojen muutos vaatii niin paljon henkistä pontta, että hattua nostan kyllä edelleen kaikille, jotka siinä on onnistuneet. Se on yhtä vaikeaa, kuin raitistuminen tai uuden ammatin opiskelu. Ja itse olen taas vähän kompuroinut.

Joka tapauksessa, kun tässä eteenpäin mennään niin kerron, miten tässä ollaan uudelleen lähdetty lentoon. Olen liittynyt takaisin kuntokeskukseen. Olen palannut juoksuharjoittelun pariin, tosin pienin askelin, koska en todellakaan ole kummoisessakaan juoksukunnossa. Syömiset on muuttuneet jälleen entisille, hyville linjoille.

Ja tuloksena on jo noin neljän kilon painonpudotus. Tavoitteena on edelleen normaalipaino. Ja erityisesti toivoisin sitä, että kun se elämä koettelee, olis vähän kestävämpi pää.

Tästä se sitten lähtee. Vähän hirvittää, koska tämä kahden vuoden hiljaisuus antaa syyn niin ivallisillekin kommenteille. Tarkoituksenani ei ole lähteä ruotimaan sitä, missä olen kahden vuoden aikana rymistellyt, vaan suuntautua eteenpäin tähän painonpudotukseen ja elämäntapojen palauttamiseen sillä positiivisella draivilla, mikä on jälleen löytynyt.

- Sontsis

P.S.  lähden myös kahlaamaan blogistaniaa läpi, onko tuttuja vielä paikalla : )