Tämän kuukauden ensimmäinen päivä oli mahtava. Koko viikko on oikeastaan tähän mennessä sujunut uskomattoman hienolla draivilla.

Olen liittynyt kiloklubiin. En pysty tämän ensimmäisen viikon jälkeen sanomaan, miksi olen koskaan siinä toisessa palvelussa viihtynyt. Ruokapäiväkirja on uskomattoman helppokäyttöinen verrattaessa toiseen, samoin ruuan laadun seuranta on ihan omaa luokkaansa. Tuskin niistä voisi puhua edes samana päivänä. Ruokapäiväkirjan täyttö on nyt ihanan vaivatonta, siihen ei mene kuin muutama minuutti päivästä kun ennen sain tuhrata aikaani kolmesta vartista puoleen tuntiin etsiessä ruokia ja yrittäessä saada määriä laitettua kohdilleen. Potkua tähän hommaan siis on todella paljon tuonut tuo palvelun vaihtaminen. Ja mikä parasta, kiloklubi on ilmainen! Niin kuin pitäisikin olla. Terveyden edistämiseksi myös julkinen valta voisi tukea moista palvelua, niin hyvää työtä se kansalaisten parissa tekee.

Ja ne vihreät pallot… Ajattelin, että miten niistä joku voi sellaiset kiksit saada. Mutta on mahtavaa, kun saa oikeaa palautetta syömänsä ruuan laadusta. Ja olen syönyt tällä viikolla määrällisesti enemmän, mutta laadullisesti miljoona kertaa paremmin, ja äsken kun kävin vaa’alla, vaikka ei olisi saanut, tulokset olivat todella rohkaisevia!

Liikkunut olen tällä viikolla joka päivä, tiistaina oli tosin rauhallinen venyttely, joten ei tule vedettyä liikuntaövereitä kuitenkaan. Huomenna liikunta jää väliin matkustuspäivän takia, mutta perjantaina sitten taas jatkuu. Viikonloppuna on edessä reissu ystävien luokse eteläsuomeen, joten silloin varmaan joutuu vähän löysäämään tästä. Mutta ei vaivaa, tiedän jo valmiiksi, että se on erikoistilanne, ja tämä uusi elämä on minun arkeani nykyään. Tulevan viikonlopun lipsuilut ei haittaa. Tai on sitäpaitsi väärin puhua lipsuilusta. Erikoistilanteetkin kuuluu elämään, ei niille saa laittaa mitään negatiivisia määreitä!! Ne on juhlahetkiä, ja ruokavaliosta joustaminen kuuluu niihin.

Olen niin onnellinen tästä uudesta asenteesta, jonka olen saanut tällä viikolla ohjelmoitua, että ei ole edes tehnyt mieli mitään herkutella. Tajusin kaupassa tehdessäni ruokavalintoja, että tämä on minun arkeani nyt. Nauratti, kun tajusin, että tästä ei ole enää paluuta entiseen. Vaikka menisi päivä, viikko, kuukausi toimiessa jotenkin muuten, tähän minun on aina palattava. Helkaneidin blogin kautta löysin tuonne Shauna Reidin blogiin. Ja hänestä on tullut minun laihdutusviisauksien mainio lähde. Kaksi asiaa, nimittäin se, että vaikka olisi kuinka pitkään jatkanut huonoja reittejä, täytyy sisäistää se, että siihen terveelliseen elämään voi ja pitää palata.

Toinen on tämä lausahdus: “Succes is about persistence, not perfection”. Miten mahtava aforismi laihduttajalle. Menestys syntyy sinnikyydestä, ei täydellisyydestä. Siitä tuli minun uusi painonpudotusmottoni. Vaikka en tiedä onko Reid tuon lausahduksen alkuperäinen lähde, niin sieltä tuon löysin.

Taidan kirjoitella vähän turhan pitkiä postauksia, niiden lukeminen on kauhean työlästä. Mutta asiaa tuppaa puskemaan niin kauheasti, että runosuonen sykkimisen estäminen on vähän hankalaa. Pitää yrittää jotenkin jakaa näitä vaikka eri postauksiin välillä.

Huomenna on tentti, ja sitten on taas hirmuinen kasa stressiä pois niskasta.  Hienoa, ja mahtavaa huhtikuuta kaikille!